onsdag 12. mars 2014

Egne tanker rundt kurset

Jeg liker å bruke pc i undervisningen, som et verktøy, både for meg og elevene.
Det jeg må innrømme er at det blir ofte veldig tradisjonelt, vise en Power Point og la elevene jobbe i  f.eks Word etterpå.
Jeg ser frem til å få nye ideer og andre måter å gjøre ting på. Har hørt med kollegaer som har gjennomført dette kurset og som er veldig fornøyd.
Jeg er helt fersk i dette med blogg og er foreløpig usikker på om dette er noe jeg vil implementere i min undervisning. Det kan jo hende jeg blir "frelst" underveis.

4 kommentarer:

  1. Hei Bård!
    Hyggelig å besøke bloggen din :) Har du tenkt på å joine IT-gruppa sør? De har møter ca hver 5 - 6. uke i lille auditoriet og diskuterer hist og pist knyttet til IKT i undervisning. Det er bibliotekarHanne som leder gruppa - neste treff er nå til onsdag kl. 1500. Og, det beste av alt - det serveres pizza :)

    Kristine

    SvarSlett
  2. Hei
    Det hadde vært svært hyggelig, men onsdag passer dårlig for meg. Men jeg blir gjerne med neste gang:)

    SvarSlett
  3. Kommentar til Bård!
    Enig med deg! Jeg har også hørt mange lovord om dette studiet og ser fram til å få nye ideer.
    Kahoot som ble brukt på fellessamlinga vår syntes jeg var et utrolig morsomt digitalt verktøy og vi har faktisk allerede tatt dette i bruk i vår klasse - med stort hell! Elevene syntes at det var så morsomt at de ikke hadde lyst til å ta pause:)) DET var suksess!
    Mht. blogging så har jeg positiv erfaring med bruk av dette i undervisningssammenheng. Det skaper refleksjon - som igjen bidrar til læring. Har funnet ut at inn-salget bør tas ved skolestart – siden elevene da stort sett er ganske ydmyke.

    Hilsen Hege :))

    SvarSlett
  4. Hei Bård!
    De tradisjonelle verktøyene er veldig nyttige når vi bruker IKT i undervisningen. Men det er spennende å se hvordan det stadig kommer nye verktøy man kan bruke. Som Hege peker på er Kahoot en et utrolig morsomt digitalt verktøy. Enkelte elever "tar helt av" når vi bruker det. Det beste er jo at jeg også har inntrykk av at det gir elevene læringsutbytte. Lykke til med resten av studiet!

    Frode

    SvarSlett